1. Avaleht
  2. Heategevus
  3. Toidupanga kampaania osutab vaesusele ja sotsiaalsele tõrjutusele
Toidupanga kampaania osutab vaesusele ja sotsiaalsele tõrjutusele

Toidupanga kampaania osutab vaesusele ja sotsiaalsele tõrjutusele

Homme alustab Toidupank kolmenädalast teavituskampaaniat, mille eesmärgiks on juhtida Eesti avalikkuse tähelepanu puudustkannatavatele peredele ning vaesusega kaasuvatele probleemidele, nagu sotsiaalne tõrjutus ja materiaalne ilmajäetus. Kampaania raames tõstatatakse teemana ka toidupankade tööga seotud teine lai teemadering – vastutustundlik toiduga ümberkäimine.

Õiguskantsler ja lasteombudsman Indrek Tederi hinnangul elab Eestis absoluutses vaesuses üle 45 000 lapse – see tähendab, et iga viies laps elab peres, kus sissetulek leibkonnaliikme kohta kuus jääb alla 186 euro. Kui lisada vaesusriskis elavad lapsed, puudutab vaesus rohkem kui 63 000 last.

“Olukorras, kus erinevatel põhjustel visatakse kaubandusvõrgus igapäevaselt ära sadu tonne tarvitamiskõlblikku toitu, on meil liiga palju peresid, kellele on küllaldane ning tervislik toit pigem kättesaamatu unistus kui argipäev,“ nendib Eesti Toidupanga tegevjuht Piet Boerefijn. “Absoluutse vaesuse piir pole lihtsalt mingi suvaline number – reaalsuse keelde tõlgituna tähendab see lastele puudulikku huviharidust, sageli tõrjutust ja keskendumisraskusi koolis ning vanematele pidevat muret pere toimetuleku pärast. Vaesus mõjutab nende elu tervikuna.”

Vaesuse vastu võitlemise võrgustiku (EAPN Eesti) eestvedaja Kärt Mere: “Meie ümber on palju varjatud vaesust ja mis kõige hullem, vaesusega leppimist. Paljud inimesed käivad tööl miinimumpalga eest, sageli mitmel töökohal, ei saa omale isegi siis lubada väärikat elu. Meie elukvaliteet ei vasta meie ootustele, aga valmisolekut ühiskonna asjades kaasa rääkida enamikul meist samuti ei ole. Nii ei saa see kesta – me peame hakkama rääkima ausalt ja valehäbita, peame jõudma tegudeni,” on Mere veendunud. “Alustada võiks aktiivse aruteluga Euroopa 2020 strateegia üle, sest see ongi põhimõtteliselt Euroopa tegevuskava vaesuse vähendamiseks.”

Toidupanga eesmärk on tõsta algava sotsiaalkampaaniaga Eesti avalikkuse teadlikkust ja tundlikust sotsiaalselt ning majanduslikult oluliste teemade suhtes, milleks on ühelt poolt vaesusega seotud probleemid ja teisalt meie eetilised valikud toiduga ringikäimisel. Kõiki toitu käitlevaid ettevõtteid kutsutakse üles koostööle, et päästa nõnda mõttetust äraviskamisest veel täiesti kasutuskõlblik toidukaup ja aidata sellega hoopis meie allpool toimetulekupiiri elavaid peresid.

Kampaania raames on avatud ka annetustelefonide numbrid 900 9005 (2 eurot) ning 900 9010 (8 eurot).

Head Uudised GoodNews