Google valis Eesti ärikiirendi parimate heategevusprojektide hulka
Heategevusprogramm Google.org Impact Challenge valis Eesti idufirmade ärikiirendi Startup Wise Guysi projekti 13 parima hulka.
Digitaalne tehnoloogia on aidanud Euroopa ettevõtetel ja inimestel koroonapandeemiaga paremini toime tulla. Samas näitas läinud aasta, et loodud hüvedeni jõudmiseks peavad olema kõigil inimestel võrdsed võimalused, eriti olukorras, kus riikide majandused on pärast kriisi rohkem digitaliseerunud kui varem. Seetõttu tuli Google tänavu jaanuaris välja heategevusliku programmiga Impact Challenge, mis aitab Kesk- ja Ida-Euroopa riikidel üles ehitada targemat majandust, mille kasvust saavad osa kõik ühiskonnagrupid.
„Pole kahtlustki, et pandeemia on meile tõestanud, kui oluline on ettevõtlik mõtteviis! Oleme näinud, kuidas idusektorisse on sisenenud rekordarv uusi tulijaid. Osalt on need inimesed, kes kaotasid töö või kelle ettevõte sai kriisis kõvasti kannatada. Nad on raskel ajal õppinud, kuidas luua uusi tooteid, saada aru turgudest ja kõige laiemalt, kuidas teha asju idufirmalikult. See on ka meie projekti „Jump For CEE“ kandev idee: tuua idufirmademaailm Kesk- ja Ida-Euroopa inimestele lähemale ja anda neile teadmised, mis aitavad neil elus paremini hakkama saada, ning ehitada seejuures kaasavam ettevõtete ökosüsteem. Meil on hea meel Google.orgiga selle eesmärgi saavutamise nimel koostööd teha,“ ütles Startup Wise Guysi „Jump For CEE“ projektijuht Evita Kreile.
Projekt on suunatud eelkõige töötutele ja majanduslikult haavatavamatele inimestele. Startup Wise Guys õpetab neile erinevaid digioskusi, mis aitavad kriisist hõlpsamalt läbi tulla ja tulevikus oma ettevõtte luua. Projekt koosneb mitmest üritusest, alates idee nuputamisest ja häkatonist kuni eelkiirendi veebipõhiste algkursusteni. Viimane katab teemasid, nagu ettevõtte üles ehitamine, müük, raha kaasamine, tootearendus ja õigusalased küsimused.
Startup Wise Guys on 2012. aastal Eestis asutatud ärikiirendi, mis valiti iduettevõtete ühel tähtsaimal konkursil The Europas mullu kõige kuumemaks ärikiirendiks Euroopas. Ettevõte viib ellu idufirmade arendusprogramme üle maailma. Alates asutamisest on nende kiirendiprogrammidesse kandideerinud tuhandeid tehnoloogiaettevõtjaid üle maailma. Fondi portfooliosse kuulub üle 230 idufirma. Ettevõte heategevuslik haru on Startup Wise Guys Foundation, mis hakkab Google.org Impact Challenge’i raames oma heategevuslikku projekti ellu viima.
Google.org Impact Challenge konkursile laekus Kesk- ja Ida-Euroopast rohkem kui 800 taotlust. Parimad projekte aitasid välja valida rahvusvaheline ekspertide paneel, Google ja uue majanduse organisatsioon INCO. Võitjad saavad Google’ilt 50 000-250 000 eurot, samuti pakub digihiid neile tuge ja mentorlust, et projektid õnnestuksid.
See on Google’i järjekordne samm, et aidata kaasa Eesti majanduse taastumisele Covid-19 kriisist. Tänavu kevadel tuli tehnoloogiakontsern välja koolitusprogrammiga „Õpi koos Google’iga“, mille eesmärk on tõsta vähemalt 4000 inimese ja ettevõtte digitaalseid oskusi. Koolitused toimuvad eesti keeles ja neid viivad läbi eksperdid.