Heategevus ja annetused aitavad lasterikastel peredel jõule paremini tähistada
Eesti Lasterikaste Perede Liidu hinnangul on igapäevase toimetulekuga hädas märkimisväärne osa liikmeskonnast, kuhu kuulub 3500 kolme ja enama lapsega perekonda. Veelgi enam on neid perekondi, kus igapäevaste väljaminekutega tullakse toime, kuid lisakulutused nagu jõulukingid ja peolauad on suureks väljakutseks. Siinkohal saavad lasterikkad pered abi heategevusest.
„Julgen ennustada, et kõrge inflatsiooni ja elukallinemise tõttu tuleb lasterikaste perede jõuluvana kingikott tagasihoidlikum kui varem ning pered võtavad kasutusele leidlikkuse ja eestlastele ammustest aegadest tuntud säästunipid. Jõululaua katmise peale mõtlevad pered juba pool aastat ette, hoidistavad ja varuvad. Kingikotti lipsavad aga isevalmistatud asjakesed, sest lapsed tunnevad ikka kingitustest rõõmu,“ rääkis Eesti Lasterikaste Perede Liidu juht Aage Õunap.
Aage Õunapi sõnul ei jää soovide täitmiseks enamasti lasterikastel peredel eelarves ruumi ja siinkohal on Eesti Lasterikaste Perede Liidu kaudu saadud abi nii riiklikest toetustest kui ka annetajatelt. „Ka sellel aastal saame suurperedele saata laiali Procter&Gamble esmatarbe toodete pakikesed. Pakikesed aitavad peredel igapäevaseid kulutusi katta ja jätta ruumi millegi meelepärase jaoks. Suurim kingitus suurtele peredele on aga alati koosveedetud aeg ja ühise laua taha jõuludeks kokku tulemine.“ rääkis Aage Õunap.
Üle Eesti saadeti laiali 500 Procter&Gamble suurperedele mõeldud pakki, nende seas läks saadetis Eesti Lasterikaste Perede Liidu liikmetele Viljandimaale, Kagu-Eestisse, Raplamaale, Harjumaale, Pärnumaale ja Ida-Virumaale. Suurt päkapiku pakkimiskeskust meenutav komplekteerimine toimus Keilas, Lääne-Harju Lasterikkad ühingu ruumides, kus osalesid ka Viljandimaa, Harjumaa ja Raplamaa Lasterikaste esindajad.
Harjumaa Lasterikaste perede esindaja Krista Keelmann-Vessini sõnul on nende ühinguga viimase aasta jooksul liitunud üle 200 uue pere. Hetkel on nende ühingus 443 liikmespere. “Covid ja hinnatõus on perede harjumusi väga oluliselt muutnud. Meiega on viimase aasta jooksul liitunud üle 200 uue pere, kes soovivad toetust saada, vajatakse nii toiduabi kui ka kodutarbeid oluliselt suuremal hulgal. Lasterikkad pered ostavad kõike ette, hinnatundlikus on suur ja jälgitakse sooduspakkumisi. Suurpere valmistub jõuludeks juba juulis, et saaks varakult lastele vajalikke kinke osta – pole reaalne, et saad perele kõik kingid ühe kuuga soetatud. Tore on tõdeda, et jõulude ajal suureneb nii annetuste maht kui ka abistajate arv. Suurt rolli mängivad ka ettevõtete kollektiivsed panused, kus kogutakse ühingute heaks annetusi. Kuigi just hea sõnaga toetamine ja märkamine on kõige suurem toetus,” rääkis Keelmann-Vessin.
Lisaks pakkidele annetas Procter&Gamble oma toodete müügist 10 000 eurot lasterikaste perede toetuseks Selverites toimunud kampaania raames. Procter&Gamble tuntumate brändide hulka kuuluvad näiteks Ariel, Lenor, Fairy, Always, Oral-B, Venus ja Gillette Fusion ja samadelt brändidelt tooted said ka abipakikestesse pandud.