Avaleht Heategevus PAI kampaania suunas Eesti majandusse tagasi üle poole miljoni euro
PAI kampaania suunas Eesti majandusse tagasi üle poole miljoni euro

PAI kampaania suunas Eesti majandusse tagasi üle poole miljoni euro

Möödunud aasta aprillis käivitunud Eesti õdesid ja hooldustöötajaid tänava PAI algatuse toetuseks panustasid 5840 annetajat kokku 684 909 eurot, millest tarbimisse jõudis üheksa kuu jooksul 514 918,26 eurot.

Õdedele ja hooldustöötajatele jagati laiali 14 753 PAI kaartide komplekti ehk 29 506 kaarti, millest üheksa kuu jooksul kasutati ära 10 144 komplekti ehk 20 288 kaarti. 50 euro väärtuses PAI kaartide komplekte said kõik Eesti õed ja hooldustöötajad, kes ise või tööandjate kaudu kaarte soovisid.

Kasutamata jäi 4609 PAI kaartide komplekti ehk 9219 kaarti, millise ülejäägi ehk 170 000 eurot otsustasid kampaania ellukutsujad edasi annetada Tallinna ja Tartu tervishoiu kõrgkoolide juurde loodud vastavate stipendiumifondide täiendamiseks ning MTÜle Slava Ukraini sihtotstarbeliseks kasutamiseks Ukraina tervishoiusüsteemis töötavate õdede toetuseks.

Kampaania ühe algataja Katri Lingi sõnul  täitis kampaania oma eesmärgid. „Meie ühine soov oli lisaks väga olulistele ning pandeemias räsitud tervishoiutöötajatele puhkehetke pakkumisele, juhtida tähelepanu ka Eesti õdede ja hooldustöötajate olukorrale ja positsioonile meie tervishoiusüsteemis. Seetõttu otsustasime ka enamuse annetajate poolt kasutamata jäänud vahenditest panustada edasi just õdede järelkasvu teemasse, toetades jäägiga eelkõige Tallinna ja Tartu Tervishoiu Kõrgkoolide stipendiumifonde kokku saja tuhande euroga,“ ütles Link.

PAI algatuse toetuseks panustasid 5840 annetajat (5651 eraisikut ja 189 juriidilist isikut), kes kandsid kokku kampaania toetuseks 684 908,26 eurot. Suurimad annetajad oli Tele2 Eesti AS, Iute Credit Europe, ettevõtja Olav Miil ning Confido Meditsiinikeskuse asutajad ja töötajad.

Kuressaare Haigla Toetusfondi juhataja Siiri Rannama sõnul ei saa ka PAI kampaania tegijad mööda vaadata sellest, kuidas maailm viimastel kuudel muutunud on. „Seetõttu sündis algatajate ühine otsus eraldada suurusjärgus kolmandik kasutamata jäänud kaartide ülejäägist ehk 50 000 eurot MTÜ Slava Ukraini kaudu meie õdede kolleegidele Ukrainas. Kuhu ja mil viisil täpsemalt see nendeni jõuab, jääb annetuse saaja otsustada.“   Lisaks otsustati eraldada Eesti Õdede Liidule 10 000 eurot erinevate koolitusprogrammide läbiviimiseks. „Eesti Õdede Liit oli kampaanias suurepärane ja professionaalne partner, ilma kelleta ei oleks see kampaania sellisel kujul teoks saanud“, ütles Siiri Rannama.

  • Eesti Hotellide ja Restoranide Liit ja Eesti Õdede Liit tunnustasid PAI kampaaniat oma sektori „Aasta Tegu“ tiitliga.
  • PAI kampaaniat vedasid aasta jooksul Katri Link, Siiri Rannama, Eva Võssotskaja, Krista Must, Gerli Liivet ja Meelis Kubits. Ükski kampaaniaga seotud isik ei ole sellest saanud majanduslikku tulu või muul viisil tasu.