Regionaalhaigla püstitas Maxima kauplustesse verekülmikud
Alates 6. märtsist leiab Haabersti Maximast ja 7. märtsist Linnamäe Maximast punaste “verepurkidega” täidetud külmikud. Tegemist on aktsiooniga, mille eesmärk on tuua tähelepanu veredoonorluse olulisusele verevähi ja paljude teiste patsientide elude päästmisel. Kampaaniat korraldab Põhja-Eesti Regionaalhaigla verekeskus koos Eesti Hematoloogide Seltsi, reklaamiagentuuri Tabasco, Põhjala Pruulikoja ja Coca-Cola Eestiga.
Elades tarbimisühiskonnas oleme harjunud, et saame kõik “eluks vajaliku” kätte vaid loetud minutite jooksul. Samas kui päriselt eluliselt olulisest võib olla puudus. “Meie eesmärk on panna ostupakkumisi otsivad inimesed mõtlema doonorlusele. Teisisõnu, kutsuda neid üles tulema annetama verd ja päästma seeläbi inimelusid,” kommenteeris ettevõtmise tagamaid Regionaalhaigla hematoloogiakeskuse juhataja dr Mariken Ross. Regionaalhaigla verekeskuse juhataja Ave Lellepi sõnul on aastatega veredoonorite arv vähenemas. “Meil on vaja läheneda inimestele uue nurga alt, kõnetades neid ootamatus kohas ja ootamatul viisil,“ märkis Lellep.
Paraku ei saa vereülekannet vajavad patsiendid elupäästvat verd poeriiulilt või kaupluse külmikust ostukorvi laduda, nii nagu võib teha karastusjoogi, pesupulbri või muu esmatarbekaubaga. Just selle vastuolu illustreerimiseks paigaldatigi kahte Tallinna Maximasse (Haabersti XXX ja Linnamäe XXX) külmikud verepurkidega. “Maxima Eesti on sotsiaalselt vastutustundlik ettevõte ning antud kampaania on suurepärane võimalus aidata kaasa elude päästmisele läbi üleskutse annetada verd,” sõnas Maxima Eesti kommunikatsiooni- ja turundusosakonna juht Maris Kivi.
Põhja-Eesti Regionaalhaigla verekeskus ja Hematoloogide Selts koostöös reklaamiagentuuri Tabasco, Põhjala Pruulikoja ja Coca-Cola Eestiga paigaldasid kahte Tallinna Maxima poodi külmikud veredoonorluse sõnumeid kandvate „verepurkidega“, mis on tegelikult täidetud karastusjoogiga. Purke siiski kampaania käigus osta ei saa.
Tegemist on järjega välimeedia- ja internetireklaami kampaaniale “Aita toime tulla verevähiga – tule doonoriks”, kus kujutati verd esmatarbekaupade pakendeis ning mis võitis möödunud aastal Eesti Keele Instituudi selge sõnumi auhinna: SELGE SÕNUMI VÕITLUSE VÕITJAD!