1. Avaleht
  2. Heategevus
  3. Always ja Eesti Punane Rist algatasid heategevuskampaania, et toetada vähekindlustatud neidusid hügieenivahenditega
Always ja Eesti Punane Rist algatasid heategevuskampaania, et toetada vähekindlustatud neidusid hügieenivahenditega

Always ja Eesti Punane Rist algatasid heategevuskampaania, et toetada vähekindlustatud neidusid hügieenivahenditega

Pea iga kümnes neiu Eestis on pidanud puuduma koolist, sest rahapuudusel ei ole tal alati olnud võimalik hügieenivahendeid osta, selgub Procter & Gamble’i küsitlusest. Probleemile tähelepanu juhtimiseks algatab Always koostöös Eesti Punase Ristiga #igapäevloeb heategevuskampaania, mis kestab 15. septembrist kuni 31. oktoobrini.

“Kui vähekindlustatud noorel neiul ei ole isiklikku raha hügieenivahendite ostmiseks, võib see viia olukorrani, kus ta ühel hetkel otsustab kooli mitte minna. Kui puudumisi koguneb rohkem, siis lõpuks tuleb tal neid põhjendama hakata. Kahjuks käib ka Eestis menstruatsiooniga tihiti kaasas häbi ja erinevad valearusaamad ning olukorrad, kus noor peab teatud tegevustest loobuma, sest tal puudus ligipääs vajalikele hügieenivahenditele, võib seda häbi veelgi suurendada,” ütles Eesti Seksuaaltervise Liidu president Jaana Below.

„Ja me ei räägi ainult puudutud koolipäevadest, vaid ka probleemist, kus menstruatsiooni tõttu tuleb tühistada plaan sõpradega koos aega veeta, huviringidest osa võtta ning teha kõike, millega noored igapäevaselt tegelevad. See võib lõpuks viia selleni, et tekivad lüngad hariduses ning võivad tekkida probleemid ka sõprussuhetes, mis kõik mõjub negatiivselt noore enesehinnangule ja eneseteostusele,“ lisas Below.

Igapäevaselt naistearstina töötades ja just noorte nõustamisele spetsialiseerudes on Jaana Belowi sõnul hügieenivahendite kättesaadavus hulga Eesti noorte jaoks reaalne probleem. Küsitluse, mille viis läbi Procter & Gamble 2019. aastal, andmetel on 4,5 protsenti Eesti noortest naistest vanuses 18–25 eluaastat hügieenivahendid rahapuudusel ostmata jätnud ja seetõttu koolist puudunud ning 10 protsenti vastanutest teadis probleemist sõbra või tuttava kogemuse kaudu.

Procter & Gamble’i Kesk-Euroopa valdkonnajuht Adrianna Harasymowiczi sõnul näitab mitmes Euroopa riigis läbi viidud küsitlus, et probleem vajab tähelepanu ja lahendamist.  “Me tahame avatult rääkida puberteedist ja enesekindluse ehitamisest naiseks kasvamise kiirel perioodil, sealhulgas võrdsetest võimalustest hariduses. Menstruatsioon on osa naiseks olemisest ning ei tohiks olla põhjuseks miks tüdrukud puuduvad koolist või loobuvad võimalusest veeta aega oma kaaslastega. Tänu Punasele Risti koostööle omavalitsustega jõuab meie toetus kõige vähem kindlustatud õpilaste ja tudengiteni Eestis,” ütles ta.

Harasymowicz lisas, et teismelistele endile on menstruatsioon tundlik teema. Ta viitas Procter & Gamble’i küsitlusele, mille järgi on Eesti neidude jaoks menstruatsiooniga enim seostuvad emotsioonid kohmetus ja segadus

Annetused jõuavad abivajajateni Eesti Punase Risti ja omavalitsuste koostöös

15. septembrist kuni 31. oktoobrini annetab Always igalt müüdud hügieenisideme pakilt vähekindlustatud neidude toetuseks ühe sideme. Annetatud hügieenisidemed jõuavad abivajajateni Eesti Punane Risti ja kohalike omavalitsuste koostöös.

“Always on esimene, kes vähekindlustatud sihtrühmale hügieenivahendeid annetab. Põhjus, miks me selles projektis kaasa teeme, on anda oma panus, et kõigist Eesti tüdrukutest kasvaksid enesekindlad naised,” ütles Eesti Punase Risti partnerlussuhete juht Katrin Mesilane.

Head Uudised GoodNews